søndag 7. mai 2017

Bretteteknikk - Karte - U-Fold Card



Jeg har den siste tiden delt ett utrolig kult kort! Nesten sånn at jeg ikke vil dele med meg for jeg har funnet ett kort ingen andre har vært borti, men i scrappemiljøet deler vi på godene og uansett vil folk finne det (fant det på Pinterest) 

Så nå vil jeg lage ett nytt kort hvor jeg skal vise dere fremgangsmåte, malen er funnet hos stempeleinmaleins. 
Om dere ikke skjønner min fremgangsmåte kan dere sjekke inn på : stemeleinmaleins sin side på nettet for mer informasjon. 

Da starter vi og dette trenger du :

*Base - 12x18cm , 3x8cm og 3x14cm
*Pynteark - 2 stk 9,6x 3,6cm , 10,5x9,6cm og 2,6x13,6cm
*Tape
*Transparang stengre (pastikk) gjerne litt stive.
*Saks/Skjærebrett
*Evt. lim til ekstra pynt og dies til pynt eller annen pynt.

Begynn med å skjære ut det du trenger av base i de målene som står litt lengre opp.
Den støreste skal du merke på 4cm, 6cm, 12cm og 14 cm, den mellomste skal ikke merkes, men den miste skal markeres på 1cm og 7 cm.


Videre bretter du kortet slikt det er på bilde og putter på pyntepapir, husk å sette på den lille papirbiten for å sette på pynt med den transparange stengren(e)


 Til slutt setter du på den lange smale papirdelen med papirbiten og pyntearket og fest helt nederst på arket og sett den opp, vips! Ett nydelig kort til å ha stående..

Håper kortet kan brukes og at dere får laget noen fine kort av det..

Jeanette

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar